Karriär

Lediga tjänster

Senior .NET-utvecklare

Läs mer om tjänsten

Supporttjänst med kundansvar (flerspråkig)

Tjänsten

Vi söker en person som har erfarenhet av teknisk kundsupport, och som vill utvecklas till att också vara Account Manager. Tjänsten kommer innehålla båda delar vilket skapar dynamik och variation i arbetsuppgifter. Alla våra produkter är SaaS-tjänster, men en av dom finns också som On-Prem. Alla produkter involverar även någon form av hårdvara, se till höger för mer detaljer.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

      • Ta emot support-case från våra kunder via mail och telefon.
      • Ge teknisk support och hjälpa kunder med problem som uppstår.
      • Utbilda och vägleda kunder/användare i våra system.
      • Boka och genomföra (digitala) kundmöten med befintliga kunder.
      • Merförsäljning till befintliga kunder samt ordermottagning från nya kunder.

Vi tror att du:

      • Har erfarenhet av teknisk kundsupport
      • Är målinriktad, disciplinerad och van att arbeta självständigt
      • Ger god service samt har ett trevligt bemötande
      • Slutför det du påbörjat.
      • Är noggrann, metodisk och klarar många bollar i luften.
      • Har erfarenhet av att arbeta systematisk i ett CRM-system/HelpDesk.
      • Har ett intresse för kundvård och vill utvecklas på området
      • Är flytande i tal och skrift vad gäller Svenska och Engelska

Kan du flytande Tyska är det meriterande, även Norska och Finska

Våra produkter

Enera är ett IT-företag med tre olika produkter RapidReach, Call&Report och WorkMirror. Till våra kunder hör bl.a. Rikspolisstyrelsen, Rolls-Royce, Preem, Glasgow Prestwick Airport, PEAB och GE Healthcare. Antalet kunder uppgår till över 1000st och vi finns i fler än 13st länder.

WorkMirror är en elektronisk körjournal med ambitionen att både spara tid och pengar åt våra kunder, samtidigt som produkten ger mervärde för arbetsgivaren som får bättre koll över sin fordonsflotta och sin personal. Systemet är helt webbaserat och erbjuds i olika prispaket beroende på kundens behov och val av GPS-enheter.

Call&Report är en produkt som används av Kommuner och entreprenörer i deras vinterväghållningsverksamhet. Med våra GPSer i fordonen får de en överblick, samt god uppföljning på hur/var/när de plogat/sandat/saltat/sopat. De kan även skapa rapporter och få faktureringsunderlag.

RapidReach är ett kriskommunikationsverktyg, främst använt av stora globala företag för att hantera kommunikation i kritiska situationer internt. Kommunikationsvägarna är många och flexibiliteten stor i hur kunden kan sätta upp sin kommunikation.

Är du intresserad av att arbeta med morgondagens teknik i ett framgångsrikt företag så sänd in din ansökan till Joakim Nygren, joakim.nygren@enera.se.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan nu!

Sista ansökningsdatum: 2023-03-12

Senior .NET-utvecklare för utveckling av nya system

Om jobbet

Enera är ett produktbolag som erbjuder flera SaaS-lösningar till både företag och myndigheter. Vi lanserade precis en tredje produkt och vill utöka bolaget med ytterligare enerfaren .Net utvecklare. Vi är ett växande bolag med totalt 16 medarbetare i både Sverige och Europa och våra kunder verkar inom en mängd olika branscher.

Nu söker vi dig som är intresserad av att vara med i ett tidigt skede och arbeta med nya tekniker, och med produkter som har stor tillväxtpotential. Vi är ett tillräckligt litet företag för att du skall kunna bli en nyckelperson, men ändå tillräckligt stora för att vara en stabil arbetsgivare över tid.

Vi är ett företag med korta beslutsvägar och stabila ekonomiska förutsättningar. Vi tillämpar ett resultatlönesystem där du som individ har stor möjlighet att påverka din lön. Är du intresserad av att arbeta på ett mindre produktbolag, sänd in din ansökan till samuel.nygren@enera.se. Läs mer om oss på www.enera.se eller varför inte kolla in våran senaste produkt på https://workmirror.se

Information:
 

    • Omfattning: Heltid
    • Varaktighet: Tillsvidare
    • Lokalisering: Mölndal och/eller remote
    • Lön: Förhandlas

Skallkrav:

    • .NET core/.NET asp
    • REST
    • MS SQL
    • Hantering av certifikat
    • Vana att arbeta agilt
    • Goda kunskaper av svenska och engelska i tal och skrift

Önskad erfarenhet

    • Blazor
    • RabbitMQ

Din profil

    • Systemutvecklare/Programmerare – 5 år erfarenhet eller mer
    • Starkt ägandeskap för den produkt du utvecklar, och en stor drivkraft
    • Nyfiken och lösningsorienterad
    • Noggran och Ansvarstagande
    • Är duktig på att slutföra uppgifter

Är du intresserad av att arbeta på ett mindre produktbolag, sänd in din ansökan till samuel.nygren@enera.se.

Vad vi erbjuder våra medarbetare

Nyckelperson

Hos oss på Enera blir du en stor kugge i ett litet maskineri.

Ax till limpa

Oavsett roll är du med hela vägen, från det att idén om en produkt/tjänst föds till dess att den lanseras.

R

Bonus

Går det bra för Enera så ska givetvis alla medarbetare få del av framgången.

Familjärt

Bolaget är ett familjeföretag vilket såklart präglar kulturen och långsiktigheten.

Kompetenta medarbetare

Vi utvecklar avancerade produkter som ska vara enkla att använda. Detta kräver teamarbete med bred kompetens inom olika områden.

Frihet under ansvar

Vi skapar våra egna rutiner och arbetssätt. Om det behövs – där det behövs. Detta skapar utrymme att självständigt lägga upp sitt arbete.

Är du vår nästa starka resurs?

På Enera blir du en nyckelperson och en stor kugge i ett litet maskineri.

Korta beslutsvägar, kompetenta medarbetare och varierande uppgifter kommer prägla ditt dagliga arbete. Du får vara med från ax till limpa när vi tar fram nya produkter, och förfinar befintliga. Går det bra för Enera får såklart alla medarbetare del av framgången i form av bonus.

Vi är ett tjugotal personer i Sverige, Tyskland, England och USA, majoriteten av oss sitter i Sverige, Göteborg.

Kontakta oss

Vår kundsupport hjälper dig med dina ärenden och du är alltid välkommen att höra av dig med dina frågor. Nedan finner ni våra kontaktuppgifter.

sales@enera.se

support@enera.se

+46-31-680-780

Nämndemansgatan 3, SE-431 33 Mölndal