Vår affärsidé
Vi erbjuder robusta, tillförlitliga och lättanvända kommunikations-lösningar för både små och stora organisationer. Vi arbetar långsiktigt och bygger långvariga kundrelationer genom att erbjuda stabila och funktionella produkter, konkurrenskraftiga priser och högkvalitativ service.
Våra system används inom affärskritiska områden där stabilitet, pålitlighet och säkerhet är högsta prioritet. Våra system, appar och utrustning är designade för hög tillgänglighet och tillförlitlighet, vi tummar aldrig på säkerheten.
Enkelt
Vår målsättning är att våra system ska vara lätta och smidiga för alla att använda. Du ska inte behöva bli expert på våra system. Vi har ansträngt oss för att våra system skall vara lätta och smidiga att använda för alla. Med en låg inlärningströskel och funktioner som är enkla och intuitiva är RapidReach redo att användas direkt. Så väl för sällananvändare och nybörjare som för it-experten.
Praktiskt
En del IT-system tas aldrig i drift eller levererar inte förväntat resultat. Orsaken är ofta att de är opraktiska att använda, eller svåra och tidsödande att införliva i verksam-heten. Vi arbetar hårt för att kunna erbjuda redskap som är praktiska att använda och enkla att komma igång med. Vi bygger dem samtidigt flexibla och påbyggbara, så att de – om det behövs – enkelt kan anpassas efter kundens ändrade behov.
Säkert
Varje år hanterar vi över 500 databaser och 1.5 miljoner meddelandeutskick till 365.000 mottagare på våra kunders uppdrag. Vi värnar starkt om det förtroende våra kunder har gett oss och tar informationssäkerhet på största allvar. Självklart är vi ISO 27001-certifierade och uppfyller kraven i GDPR. För kunder som vill lagra sina data lokalt erbjuder vi en On-Premise-lösning.
Vår historia
Vår historia är något vi är stolta över – vi har över 20 års erfarenhet av att leverera affärskritiska system och är en av de mest erfarna aktörerna i Sverige inom vårt segment. Enera bildades redan 1989 – då som ett enmansbolag – och erbjöd konsulttjänster under de första åren. Efterfrågan ökade snart och grundaren Erik Nygren började utveckla egna produkter och lösningar. Eneras första stora välkända kund var dåvarande Vägverket. Sedan dess har det blivit både fler anställda och många, många fler kunder.
Eneras milstolpar genom åren
- 1996 lanseras RapidReach, idag en ledande produkt inom sitt segment.
- 1997 bildar vi bolag i USA, där vi har flera stora kunder som har varit med oss från start.
- 2001 går vi in i Storbritannien, som ska komma att bli vår näst största marknad.
- 2007 lanserar vi våra produkter som SaaS-tjänster, som alternativ till lokala system (On-Prem).
- 2011 lanserar vi vår andra produkt, Call&Report, en produkt med inriktning mot vinterväghållning.
- 2012 startar vi bolag i Tyskland där vi sedan länge haft kunder och efterfrågan på ett lokalt bolag varit stort.
- 2013 når vi 10 miljoner i omsättning – en milstolpe. Vi börjar även sälja i Norge.
- 2017 når vi 20 miljoner i omsättning – en milstolpe.
- 2018 blir vi ISO 27001- och ISO 9001-certifierade.
- 2021 lanserar vi en helt ny produkt WorkMirror, en elektronisk körjournal.
- 2024 når vi 1500 kunder spridda i 13 olika länder, och en omsättning på över 30 miljoner – en milstolpe.
Detta är bara några av de milstolpar vi uppnått under alla år och mycket har hänt under de år som vi har varit verksamma. Något som dock är detsamma sedan starten är vårt driv att alltid leverera tjänster och produkter som är Enkla, Praktiska och Säkra. Det kommer vi fortsätta att göra även i framtiden.
Kontakta oss
Vår kundsupport hjälper dig med dina ärenden och du är alltid välkommen att höra av dig med dina frågor. Nedan finner ni våra kontaktuppgifter. Kvalitetspolicy